Після відновлення роботи Електронного реєстру листків
непрацездатності, доступ до якого призупинявся на початку війни, деякі
електронні лікарняні залишились у статусі «закритий» попри вичерпання строків.
Електронний лікарняний має статус «закритий» з дня свого
створення і змінює його на «готовий до сплати» у день видачі – тобто через сім
днів після дати закриття для лікарняних по тимчасовій непрацездатності і через
сім днів після дати відкриття – для лікарняних по вагітності та пологах.
Однак через технічні збої
сьогодні е-лікарняні часто не змінюють свій статус попри вичерпання строків. У
такому випадку потрібно орієнтуватись на дати – якщо після дати закриття,
зазначеної в е-лікарняному, пройшло сім днів, на восьмий день з е-лікарняним
уже можна починати працювати і призначати за ним допомогу, навіть якщо його
статус залишився «закритим».
Лікар має можливість внести
зміни до електронного лікарняного упродовж семи днів від моменту створення, тож
інформація, наявна в е-лікарняному на восьмий день, є остаточною – роботодавець
може розпочати призначення допомоги від Фонду соціального страхування України і
за рахунок підприємства.
Процедура призначення допомог від Фонду соціального
страхування України не змінилась попри воєнний стан. Водночас, якщо
роботодавець через бойові дії не має можливості оформити заяву-розрахунок за
лікарняним свого працівника (наприклад, якщо знищено матеріально-технічну базу
підприємства тощо), застрахована особа може отримати лікарняні або декретну
допомогу напряму від ФССУ. Для цього необхідно звернутись до будь-якого
зручного відділення Фонду, контакти усіх відділень оновлюються за посиланням: https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4
Докладніше про можливість отримання допомоги напряму від
ФССУ за посиланням.
Нагадаємо, саме від дати прийняття Фондом
заяви-розрахунку від роботодавця залежить дата фінансування лікарняних –
слідкувати за станом виплат можна в телеграм-каналі Фонду: https://t.me/socialfund.